REJSEBESTEMMELSER
Rondane Skirejser
Rondane Skirejser et registreret binavn tilhørende rejsebureauet SULSETER SKI- OG FJELDSKOLE ApS. Teknisk arrangør for rejser arrangeret af Rondane Skirejser er SULSETER SKI- OG FJELDSKOLE ApS.
Sulseter Ski- og Fjeldskole og Rondane Skirejser
Sulseter Ski- og Fjeldskole ApS og Rondane Skirejser ApS omtales i de følgende afsnit som ”bureauet”.
Bureauet er stiftet i 1990 og tilsluttet den lovpligtige Rejsegarantifond: Reg. nr. 601.
SULSETER SKI- OG FJELDSKOLE ApS er registreret i ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN med CVR-NR.: 17447645
Salg af pakkerejser
Bureauet udbyder og sælger pakkerejser. Ved salg af pakkerejser er forholdet mellem rejsearrangør og kunde underlagt bestemmelserne i "Lov om REJSEGARANTIFOND". Loven omhandler en række forhold vedrørende salg af pakkerejser.
Bestilling
Bestilling kan foretages telefonisk eller pr. e-mail til bureauet. En bestilling anses for bindende, når bureauet har modtaget depositum. Ved indbetaling af depositum har bestilleren samtidigt accepteret arrangementets betalingsfrister og bureauets rejsebestemmelser.
Depositum, restbeløb og betalingsfrister
For flyrejser udgør depositum 2.500 kr. pr. person.
For busrejser udgør depositum 1.000 kr. pr. person
For ophold på "kør-selv" vilkår, udgør depositum 20% af arrangementets totalpris
Depositum skal indbetales senest 7 dage efter afgivet bestilling. Restbeløb skal indbetales senest 35 dage før afrejsen.
Betaling
Betaling foretages til bureauets konto i Danske Bank: Reg. nr.: 3409 Konto-nr.: 3325081414.
Betaling kan foretages via følgende transaktioner:
- Bankoverførsel til bureauets konto i Danske Bank
- Udenlandsoverførsel til bureauets konto i Danske Bank: IBAN: DK11 3000 3325081414. SWIFT-BIC: DABADKKK
VIGTIGT: Betaling kan ikke foretages ved brug af Dankort/Visakort eller kreditkort.
Prisændringer
Bureauet kan kun forhøje prisen efter en aftale er indgået, såfremt et eller flere af følgende forhold indtræffer:
- a) Hvis nye skatter, afgifter eller gebyrer fører til ekstra omkostninger ved gennemførelse af arrangementet.
b) Ekstra transportomkostninger, som bureauet er uden indflydelse på, som f.eks. forhøjede brændstofpriser.
En evt. prisforhøjelse vil straks - og senest 45 dage før afrejsedagen - blive forelagt bestilleren. Hvis en prisforhøjelse fører til en prisstigning på mere end 10% af rejsens pris, har bestilleren ret til at ophæve aftalen med bureauet, som herefter vil tilbagebetale alle modtagne indbetalinger til bestilleren.
Priser og valutakurser:
Bureauet afdækker løbende den usikkerhed, der er forbundet med udsving i valutakurser ved at indgå terminsaftaler med Danske Bank. Dette betyder i praksis, at når en aftale er indgået, vil en ændring i valutakursen på et senere tidspunkt ikke give anledning til en evt. prisforhøjelse/prisnedsættelse begrundet i udsving i valutakursen i f.eks. norske kroner.
Prisændringen pga. udsving i valutakursen kan derfor kun foretages, hvis det på forhånd er udtrykkeligt nævnt i REJSETILBUD og ORDREBEKRÆFTELSEN til kunden.
Prisbasis
Ved PRISBASIS forstås et gruppearrangement, hvor prisen pr. person på bestillingstidspunktet er gjort betinget af et minimum antal betalende deltagere. Er gruppen ikke i stand til at opretholde det aftalte deltagerantal på tidspunktet, hvor restbeløbet forfalder til betaling, må gruppen påregne en prisstigning.
Afbestilling
Ved afbestilling gælder følgende regler:
Indtil 35 dage før afrejsen er depositum tabt.
Fra 34-21 dage før afrejsen er 50% af rejsens- eller opholdets fulde pris tabt.
Fra 20 dage inden afrejsen og frem til udrejsedagen er rejsens- eller opholdets fulde pris tabt.
For gruppearrangementer på min. 20 betalende personer gælder følgende undtagelse – dog ikke for flyrejser:
Fra bestillingstidspunktet og indtil 35 dage før afrejsen kan gruppen uden tab af depositum nedjustere deltagerantallet
med indtil 10% i forhold til det først aftalte antal. Et evt. PRISBASIS skal dog altid overholdes af gruppen.
Afbestillingsforsikring
Der tilbydes en afbestillingsforsikring tegnet hos Gouda Rejseforsikring. Rondane Skirejser optræder som agent for Gouda Rejseforsikring. En afbestillingsforsikring må bestilles inden depositum for rejsen skal indbetales.
En afbestillingsforsikring dækker bl.a. akut sygdom eller alvorlig sygdom/dødsfald i den nærmeste familie. Udover akut opstået sygdom dækker afbestillingsforsikringen også såfremt ferien har et specifikt formål - f.eks. skiferie - og man ikke kan fuldføre denne aktivitet pga. uheld eller sygdom.
Nærmere oplysninger: Forsikringsbetingelser nr. 722 - Gouda Rejseforsikring: www.gouda.dk .
En afbestillingsforsikring koster 6% af rejsens pris.
Forsikringsforhold under rejsen
Det påhviler den enkelte rejsedeltager selv at tegne de forsikringer, som man finder nødvendige. Deltagelse i arrangementer på rejsemålet, som er fysisk krævende og underlagt skiftende vejrforhold, sker det under eget ansvar.
Danske statsborgere er under ferierejser i Norden dækket af en særlig nordisk aftale som betyder, at man kan nøjes med at vise ”Det gule sundhedskort”, hvis man får brug for lægebehandling under opholdet.
For ferierejser i EU skal ”Det blå EU-sygesikringskort” altid medbringes. Se mere på borger.dk om det blå EU-sygesikringskort.
Overdragelse af en bestilt rejse: "Busrejser"
En person kan frit overdrage et bestilt busrejsearrangement til en anden person, såfremt denne opfylder alle nødvendige betingelser for at kunne deltage i rejsen. Bureauet skal ved en overdragelse af et rejsearrangement straks underrettes af kunden, som er ansvarlig for at eventuelle restbeløb for rejsen bliver rettidigt indbetalt.
Overdragelse af rejsen: "Flyrejser"
Såfremt det benyttede flyselskab giver mulighed for at foretage en navneændring af flybilletten, kan en flyrejse frit overdrages til en anden person. Evt. oplyste gebyrer ved en navneændring af flybilletten skal indbetales til bureauet forud for den ønskede overdragelse. Bureauet opkræver samtidigt et ekspeditionsgebyr på 100 kr. pr. navneændring.
Rejsens afvikling
Under rejsen til- og fra rejsemålet optræder Rondane Skirejser ApS alene som agent for de anvendte transportselskaber. Bureauets ansvar begrænses til de erstatningsbeløb, som er fastsat i de internationale konventioner for bus-, tog-, fly-, og skibstransport.
Forsinkelser og-/eller ændringer i rejseplanen forårsaget af uheld, vejr- eller trafikforhold kan bureauet ikke påtage sig ansvar for. Krav om erstatning for tabt arbejdsfortjeneste forårsaget af forsinkelser under hjemrejsen vil blive afvist.
Billetter, pas og visum
Rejsedeltagerne må under rejsen være i besiddelse af rejsebevis samt evt. billetter, som bureauet har fremsendt. I de tilfælde hvor pas samt evt. visum er påkrævet, er det rejsedeltagernes eget ansvar at medbringe dette på rejsen. På alle flyrejser anbefales det at medbringe gyldigt pas som billed-ID.
Bagage på busrejser
Bagage pakkes hensigtsmæssigt og forsvarligt, helst i kufferter, tasker og lukkede kasser. På busrejser må der max. medbringes 20 kg rejsegods pr. person inkl. evt. fælles medbragt proviant og udstyr. Herudover kan hver person medbringe et par ski i en skipose. Bagagen skal være tydeligt mærket med navn og adresse på den rejsende, samt med oplysning om rejsemål og indkvarteringssted. Særligt omfattende bagage kan ikke medtages uden forudgående aftale med bureauet. På afrejsestedet og under et evt. busskift undervejs, er det den rejsendes eget ansvar at sørge for, at bagagen er kommet med bussen, ligesom man selv skal tilse, at al bagage og rejsegods er kommet ud af bussen på bestemmelsesstedet.
Buspladser på busrejser fra Danmark
Buschaufførerne medbringer en plan fra bureauet med alle rejsedeltagernes placering i bussen. Bureauet forsøger at imødekomme fremsatte ønsker om buspladser, men understreger, at det på rejsetidspunktet er buschaufførerne, der har den endelige bemyndigelse til at anvise rejsedeltagerne deres pladser i bussen. Bureauet vil normalt på forhånd underrette rejsedeltagerne om, hvor de skal sidde i bussen.
Flyrejser
Under flyrejsen er bureauets gæster underlagt de regler som er fastlagt af det benyttede flyselskab. Bureauet vil på forhånd oplyse om udrejsetidspunkt i afrejselufthavnen, men herudover er det rejsedeltagerens eget ansvar at overholde det benyttede flyselskabs regler for check-in tidspunkt samt bagageregler.
Ved check-in i lufthavnen skal der fremvises godkendt billed-ID, hvorfor det anbefales at medbringe gyldigt pas.
Indkvartering
Indkvartering på vore fjeldstuer er baseret på, at to personer deler et dobbeltværelse. Børn, som rejser til reduceret pris, bor på forældrenes værelse. Oplysninger om vore indkvarteringssteder findes på www.rondane.dk. Yderligere oplysninger kan indhentes ved at henvende sig til bureauet.
Specielt på ældre fjeldstuer kan der være forskel på værelsernes størrelse, indretning og standard. Derfor kan det forekomme, at nogle gæster får tildelt bedre værelser end andre, selvom der er betalt samme pris for rejsen.
Ændringer eller aflysning af rejsen
Bureauet forbeholder sig ret til at foretage mindre transportmæssige ændringer, når dette ikke forringer rejsen.
Bureauet forbeholder sig ret til at aflyse et busarrangement, såfremt der er mindre end 20 tilmeldinger til en på forhånd fastlagt busafgang. En evt. aflysning af en busafgang vil blive adviseret senest 60 dage før udrejsedagen. Kunden kan i så fald vælge mellem flg. muligheder:
- At få samtlige indbetalte beløb tilbagebetalt.
- At acceptere et andet rejsetilbud fra bureauet.
Et rejsearrangement med fly kan ændres såfremt det pågældende flyselskab ændrer den pågældende flyafgang. Annulleres en flyafgang, eller går flyselskabet konkurs, vil bureauet forsøge tilbyde et alternativ rejseforslag.
COVID-19 og afbestilling/annullering af rejser
Rondane Skirejser yder fuld tilbagebetaling, hvis en rejse ikke gennemføres pga. COVID-19.
Annullering af en rejse træffes på baggrund af de aktuelle danske- og norske rejsevejledninger, som er gældende 1 uge inden udrejsen.
Information om rejsens planlægning
Bemærk: For at sikre så lave priser på vores rejser som muligt, foregår information pr. e-mail og internet i så stor udstrækning som muligt. Bl.a. derfor udarbejdes der ikke trykte brochurer og prislister for vore skirejser.
Man er dog altid velkommen til at kontakte os pr. telefon for spørgsmål og rådgivning om vore rejser.
- REJSEINFORMATION OG PRISER
Information om rejser, rejsemål, priser samt rejsebestemmelser findes på vor hjemmeside på internet: www.rondane.dk
- BESTILLING AF ET REJSEARRANGEMENT
Foretages pr. telefon eller e-mail til bureauet. Bestilleren modtager herefter en BEKRÆFTELSE pr. e-mail på det bestilte rejsearrangement med oplysning om indbetaling af depositum og restbeløb for arrangementet. Evt. flybilletter og anden rejse- dokumentation fremsendes ligeledes pr. e-mail.
- ORDREBEKRÆFTELSE
Der fremsendes en ORDREBEKRÆFTELSE pr. e-mail, når bureauet har modtaget depositum.
- REJSEBEVIS
Der fremsendes et REJSEBEVIS pr. e-mail, når bureauet har modtaget restbeløbet for rejsearrangementet.
Rejsebeviset indeholder flg. oplysninger:
- REJSEPLAN
- INDKVARTERING
- EVT. TILKØBTE YDELSER
Mangler efter rejsens påbegyndelse
Efter rejsens påbegyndelse er bureauet forpligtet til at gennemføre rejsen i henhold til de indgåede aftaler. Eventuelle mangler under rejsen eller på rejsemålet skal hurtigst muligt påtales af kunden overfor bureauet, transportselskabet eller indkvarteringsstedet, således at bureauet, transportselskabet eller indkvarteringsstedet har mulighed for at finde en tilfredsstillende løsning indenfor et rimeligt tidsrum.
Reklamationer
Reklamationer af forhold vedrørende rejsearrangementet, hvor kunden føler sig berettiget til en erstatning, bedes fremsat skriftligt til bureauet senest 14 dage efter rejsens afslutning.
Alle erstatningskrav reguleres efter dansk ret. Værneting for søgsmål: Sø- og Handelsretten i København.
Vedbæk, 20. august 2020
Rondane Skirejser ApS
V/Jørgen Kirk
Mobil: +45 23 60 62 84
Teknisk arrangør:
Sulseter Ski- og Fjeldskole ApS
Frydenlundsvej 79A
DK-2950 Vedbæk
CVR-nummer: 17 44 76 45
Registreringsnr.: 215.232
Medlem af Rejsegarantifonden: Nr. 601